Stratégia, kommunikáció, növekedés - Pribéli Vivien
Pribéli Vivien

STRATÉGIA.
KOMMUNIKÁCIÓ.
NÖVEKEDÉS.

Márkaépítés
Bevételnövelés
Látogatószerzés

Miért dolgozz szabadúszóval?

2018.06.08

Digitális nomád- virtuális asszisztens- szabadúszó: Mostanában sokat hangoztatott, divatos kifejezések. Mind kissé mást jelent, de a fő lényegük ugyanaz: a mai fiatal, dolgozó korosztály nagyobb szabadságra és több feladatra vágyik, mint amit egy „átlag munkahely” adni tud.

Egyes amerikai kutatások szerint 2020-ra az amerikai munkaerő 50%-a mobil munkavállaló lesz, azaz helytől függetlenül el tudja majd látni a munkáját. Európában, azon belül Magyarországon még nem állunk ilyen jól, a cégek nagytöbbsége még nincs felkészülve ekkora változásra, de a trend jól látszik: a rugalmas munkavégzés egyre inkább terjed.

Pozitív változást jelenthet ez a cégek életében is, ha előre felkészülnek rá. Korábban már írtam arról, hogy milyen feladatokat lehet kiszervezni egy külső munkatársnak. És hogy ez miért lehet előnyös Neked, mint cégtulajdonosnak?


  1. A szabadúszók szintén vállalkozók, akik könnyen alkalmazkodnak új helyzetekhez, gyorsan oldanak meg különféle problémákat és többféle munkakörben is megállják helyüket.

  2. Folyamatosan képzik magukat, új dolgokat tanulnak, mert nem elégednek meg akár csak az iskolai tudásukkal. Tisztában vannak vele, hogy a technológia milyen gyorsan fejlődik, és ha nem tartják a tempót, lemaradhatnak.

  3. Belső motivációjuk igen erős. Tudják, hogy saját nevükkel felelnek a feladatok elvégzéséért, nagyobb a felelősségérzetük. Többségük dolgozott alkalmazottként is, és azt követően váltott, így céljuk, hogy fenntarthassák ezt az életformát és sikerrel dolgozhassanak.

  4. Nem hisznek a 8-tól 5-ig tartó munkaidőben, de tudják, hogy mennyire fontos a szinte folyamatos elérhetőség, a kommunikáció. Minden feladatot kihívásnak tekintenek, ezért addig nem dolgoznak egy-egy projekten, amíg véghez nem viszik azt.

  5. Megbízhatók és jól priorizálnak. Ez a pont összefügg a fent felsoroltakkal is, hiszen tudják, hogy a megbízhatóságukon, titoktartásukon múlik a hosszú távú együttműködés az ügyfelekkel. A feladatokat is remekül osztják be, mert tisztában vannak képességeikkel és a feladatok időigényével.