Stratégia, kommunikáció, növekedés - Pribéli Vivien
Pribéli Vivien

STRATÉGIA.
KOMMUNIKÁCIÓ.
NÖVEKEDÉS.

Márkaépítés
Bevételnövelés
Látogatószerzés

Mikor lehet szükséged virtuális asszisztensre?

2018.04.12

Egyre inkább elterjed hazánkban is a rugalmas munkavégzés, azonban sokan még mindig idegenkednek tőle.


Miért előnyös egy virtuális asszisztenssel dolgozni? 

Ha olyan céget vezetsz, ahol nincs igazán szükség marketing és adminisztrációs feladatokat ellátó teljes munkaidős kollégára, viszont akadnak ilyen feladatok, amelyek így a te válladat nyomját.

A feladatok kiszervezésével időt spórolhatsz magadnak. Az outsourcing azonban csak akkor lesz segítségedre, ha előrelátóan és okosan csinálod. Gondold át és írd össze, mely feladatok azok, amelyektől szívesen megszabadulnál és más is el tudná látni helyetted. Lehet ez akár szövegírás, kimutatások készítése, facebook kommunikáció.

Az együttműködés történhet projekt alapon vagy folyamatos jelleggel is, óradíjas vagy havi elszámolásban, ez mind megbeszélés kérdése.

Az alkalmazotti bérköltségek és irodai költségek sem jelentkeznek egy Virtuális asszisztenssel való együttműködésben, mert a VA szintén egy profi vállalkozó, aki kezeli a saját eszközeit és a cége pénzügyeit.

Nincs betanítási idő sem, mert olyan emberrel fogsz együtt dolgozni, akinek már van tapasztalata a hasonló feladatok ellátásában. 


Egy nyelvet beszélünk

Én is vállalkozói szemlélettel rendelkezem, mint te, így könnyen egy hullámhosszon leszünk majd. Egy céges alkalmazott célja gyakran csupán a munkaidő letöltése. Én ezzel szemben  

a feladatok leghatékonyabb elvégzésére törekszem. 

Az a tapasztalatom, hogy home office (itthoni munkavégzés) is pozitív, mert kevesebb idő alatt, gyorsabban elvégzem a megbeszélt feladatokat., hiszen nem zavarnak munkatársak, más ügyfelek, hanem magam osztom be az időmet.


Feladatok, amelyeket kiszervezhetsz

Csak tedd fel magadnak a kérdést: mennyi időt töltesz naponta adminisztrációs feladatokkal? Vagy hogy olyan e-mailekre válaszolsz, amikben ugyanazokat a dolgokat kérdezik?

Ezeket más is meg tudja oldani helyetted, így Neked több időd maradna magaddal vagy a vállalkozásod fejlesztésével foglalkozni.

Kiszervezheted akár a teljes marketingtevékenységedet is. Rövid egyeztetést követően át tudom venni a social media felületek kezelését, így folyamatos lesz a kommunikációd, azonnal válaszolok az ott érkező üzenetekre, kommentekre. További feladatok, amelyeket átadhatsz nekem: hírlevelek megírása, szerkesztése, Google AdWords/Facebook hirdetések kezelése, Instagram kommunikáció, kampányok szervezése stb..

Az egyik legtöbb időt az interneten való keresgélés, kutatás viszi el, akár ötleteket, versenytársakat, potenciális ügyfeleket keresel. A piackutatási feladatokat is továbbíthatod Nekem, elég pár szóban megfogalmaznod, amire szükséged van.

  

Olyan feladatok is szóba jöhetnek, amelyekre elsőként nem is gondolnál, de számodra hosszú távon mindenképpen hasznos lehet. 

Ilyenek például a follow up e-mailek kezelése, amely azt jelenti, hogy utólagos ajánlásokat, véleményeket kérek be a termékedről/szolgáltatásodról korábbi vásárlóktól. Másik lehetőség, hogy az üzleti kapcsolattartás érdekében bizonyos időközönként vegyem fel a kapcsolatot korábbi/jelenlegi ügyfeleiddel, vásárlóiddal. Ez segít a kapcsolatápolásban és abban, hogy „a fejekben benne maradj”.

A felsoroltakon túl bármilyen adminisztrációs feladat kiszervezhető: kimutatások, prezentációk készítése, nyomtatványszerkesztés, adatbázis kezelés.


A sikeres együttműködés kulcsa

Ahhoz, hogy a közös munka mindkét fél számára sikeres legyen, fontosan a rendszeres megbeszélések, illetve hogy biztosan tudd, mely feladatokat szeretnéd és tudod kiszervezni. A másik fontos dolog az őszinte visszacsatolás a közös munkáról. Mondd el, mivel vagy elégedett, min lehetne javítani, hiszen mindkettőnk érdeke, hogy gördülékenyen menjen a közös munka.

Ha a fentiek alapján úgy gondolod, szükséged lehet egy virtuális asszisztensre, kattints ide és vedd fel velem a kapcsolatot.