Insta-történelem
7 éves múlt napjaink talán legnépszerűbb közösségi alkalmazása, az Instagram, amely fényképek és rövid videók okostelefonon történő megosztásán alapul.
A legfrissebb adatok szerint összesen 800 millió felhasználóval rendelkezik, amelyből 15 millió már üzleti profil. Az alkalmazást 2012-ben vette meg a Facebook, és sikere azóta egyre csak növekszik. Hogy mitől olyan népszerű? Elsőként teremtette meg a lehetőséget, hogy az okostelefonunk által megörökített képeket néhány másodperc alatt filterek segítségével feljavítsuk, majd ezt követően megoszthatjuk a nagyvilággal.
Magyarországon jelenleg 1,5 millió felhasználóval rendelkezik a fotómegosztó közösségi app. Ez a tábor egyre bővül, így a magyar piacon még versenyelőnyre tehet szert az a vállalkozás, amelyik elkezdi ezen a platformon is építeni a közösségét.
Hogyan csináld?
Többféle formátumot és megosztási lehetőséget is kínál az alkalmazás. Megoszthatunk fotókat és videókat is, feedben, azaz hírfolyamban vagy story-ban is. A stories funkció 2016 augusztusa óta működik. Lényege, hogy önmegsemmisítő tartalom, így csak 24 óráig látható. Bevezetése óta jelentősen nőtt az instagrammal töltött idő minden korosztály körében. A legfrissebb statisztikák szerint a 25 év alattiak napi több mint fél órát töltenek az alkalmazással, azonban az idősebb felhasználók sem sokkal vannak lemaradva, ők több mint 20 percet.
Többféle videót is fel lehet tölteni: előre elkészített videó, élő videó, boomerang (ismétlődő) videó, rewind (visszatekert) videó. Szinte csak a kreativitás szabhat határt :)
Miért használd?
Instagramon nagyobb a lájkolási kedv, mint bármelyik másik közösségi oldalon. Egyelőre még kisebb a reklámzaj, így nagyobb figyelem irányulhat a te termékedre/szolgáltatásodra. Sokan még nem ismerik az alkalmazásban rejlő lehetőségeket, esetleg csak a facebook mellett, kiegészítésként alkalmazzák.
Magyarországon most kezd üzleti körökben is általánosan elterjedni a professzionális használata, ezért még időben vagy, hogy könnyedén közösséget építs instagram csatornádon.
Mire figyelj?
Fontos a rendszeres posztolás és az esztétikus, minőségi tartalom megosztása. Használd ki az instagram minden lehetőségét, minél többféle formátumban ossz meg tartalmat. Figyelj a képeid összhatására, mert mindenki az első benyomás alapján dönti el, követni fog-e. Ezenkívül tervezd meg előreláthatóan a használt hashtageket, kerülj be a Top 9 poszt közé :)
A követők elköteleződésének érdekében ajánlott kihasználni a Stories funkciót: történetmesélésre, kulisszatitkok megosztására, időszakos akciók hirdetésére: a Stories által sok embert meg tudsz mozgatni.
Érdemes hirdetésekben is gondolkodni, ezekről a későbbiekben lesz még szó.
Ha segítségre van szükséged instagram kommunikációban, hirdetések indításában, keress bizalommal :)
Forrás: pikrea.hu